Handleiding voor de Amiko A9Z BLU IPTV Set Top Box

Handleiding voor de Amiko A9Z BLU IPTV Set Top Box

Dec 18, 2022Önder Ates

Amiko A9Z BLU

De Amiko A9Z BLU IPTV Set Top Box is een compacte en veelzijdige Android TV box. Deze kleine set-top box kan worden aangesloten op je televisie via HDMI, en biedt toegang tot talloze apps, games, films en tv-shows via het internet. In deze handleiding zullen we stap voor stap uitleggen hoe je de Amiko A9Z BLU kunt installeren en gebruiken.

Aansluiten van de Amiko A9Z BLU

Voordat je de Amiko A9Z BLU kunt gebruiken, moet je deze eerst aansluiten op je televisie. Dit doe je door de HDMI-kabel aan te sluiten op de HDMI-poort van je televisie, en de andere kant in de HDMI-poort van de Amiko A9Z BLU. Zorg ervoor dat je televisie op de juiste HDMI-ingang is ingesteld.

Het aansluiten van het internet

Zodra je de Amiko A9Z BLU hebt aangesloten op je televisie, moet je deze verbinden met het internet. Dit doe je door de Ethernet-kabel aan te sluiten op de Ethernet-poort van de Amiko A9Z BLU en de andere kant op je router. Als je geen Ethernet-kabel hebt, kun je ook gebruikmaken van WiFi door de juiste verbindingsgegevens in te voeren in de instellingen van de Amiko A9Z BLU.

Hoe gebruikt u Mytvonline2?

Mytvonline2 is een softwareplatform dat is voorgeïnstalleerd op de Amiko A9Z BLU IPTV Set Top Box en dat u toegang geeft tot verschillende IPTV-kanalen en -functies. Om mytvonline2 te gebruiken, volgt u deze stappen:

  1. Zet de Amiko A9Z BLU IPTV Set Top Box aan met de aan/uit-knop op de achterkant van het apparaat.
  2. Wacht tot het apparaat is opgestart.
  3. Ga naar "Mytvonline2" op het startscherm van het apparaat.
  4. Volg de instructies op het scherm om in te loggen op Mytvonline2 met uw M3U url.

U kunt nu toegang krijgen tot verschillende IPTV-kanalen en -functies via Mytvonline2. U kunt bijvoorbeeld live televisiekijken, opgenomen programma's bekijken, videostreamingdiensten gebruiken en nog veel meer.

Installeren van IPTV-applicaties

Nu dat je de set top box hebt verbonden met het internet, kun je IPTV-applicaties installeren. De Amiko A9Z RED set top box biedt toegang tot verschillende IPTV-applicaties, zoals IPTV Smarters, Flix IPTV en GSE Smart IPTV. Ga naar het menu "Apps" op het startscherm en selecteer de gewenste IPTV-applicatie om deze te installeren.

Het gebruiken van de Amiko A9Z BLU

Nu je alle belangrijke instellingen hebt gedaan, kun je de Amiko A9Z BLU gebruiken om allerlei content te bekijken. Dit doe je door naar het menu "Apps" te gaan en vervolgens de app te selecteren die je wilt gebruiken, zoals Netflix of YouTube. Je kunt ook naar het menu "Instellingen" gaan om aanvullende opties te bekijken, zoals het instellen van de tijd en de taal.

Het gebruiken van de afstandsbediening

De Amiko A9Z BLU wordt geleverd met een afstandsbediening waarmee je gemakkelijk door het menu kunt navigeren en de verschillende apps kunt selecteren. Om de afstandsbediening te gebruiken, moet je deze eerst aan de Amiko A9Z BLU koppelen. Dit doe je door de afstandsbediening te richten op de Amiko A9Z BLU en op de knop "Pair" te drukken. Als de afstandsbediening is gekoppeld, kun je deze gebruiken om door het menu te navigeren en om de verschillende opties te selecteren.

Het instellen van de videoresolutie

De Amiko A9Z BLU ondersteunt verschillende videoresoluties, waaronder 1080p en 4K. Je kunt de videoresolutie instellen in het menu "Instellingen". Ga naar het menu "Beeld", selecteer "Resolutie" en kies vervolgens de videoresolutie die je wilt gebruiken. Zorg ervoor dat je televisie ook deze videoresolutie ondersteunt om ervoor te zorgen dat je content in de juiste resolutie wordt weergegeven.

Het instellen van de taal

De Amiko A9Z BLU ondersteunt verschillende talen, waaronder Nederlands. Je kunt de taal instellen in het menu "Instellingen". Ga naar het menu "Taal & invoer" en kies vervolgens de taal die je wilt gebruiken. Als je de taal hebt gekozen, zal de Amiko A9Z BLU deze taal gebruiken voor de menu's en andere teksten.

Het oplossen van problemen

Als je problemen ervaart met de Amiko A9Z BLU, zoals het niet correct starten of het niet correct weergeven van content, kun je de volgende stappen proberen om het probleem op te lossen:

  • Controleer of de Amiko A9Z BLU correct is aangesloten op je televisie en op het internet.
  • Controleer of de afstandsbediening correct is gekoppeld aan de Amiko A9Z BLU.
  • Probeer de Amiko A9Z BLU opnieuw op te starten door de stekker uit het stopcontact te halen en vervolgens weer aan te sluiten.
  • Probeer de Amiko A9Z BLU opnieuw te installeren door naar het menu "Instellingen" te gaan en vervolgens naar "Systeem" en "Opschonen".

Als je deze stappen hebt geprobeerd en het probleem blijft bestaan, neem dan contact op met onze klantenservice

Het aansluiten van externe apparaten

De Amiko A9Z BLU heeft ook aansluitmogelijkheden voor externe apparaten, zoals een harde schijf of een USB-stick. Dit is handig als je bijvoorbeeld een film of muziekbestand wilt afspelen vanaf een extern apparaat. Om een extern apparaat aan te sluiten, moet je deze gewoon aansluiten op een van de USB-poorten van de Amiko A9Z BLU. Als je externe apparaat is aangesloten, kun je deze selecteren in het menu "Apps" en vervolgens de bestanden afspelen.

Het gebruiken van de Amiko A9Z BLU met een externe harde schijf

Als je een externe harde schijf wilt gebruiken met de Amiko A9Z BLU, moet je de harde schijf eerst formatteren naar een compatibele bestandssysteem. Als je de harde schijf hebt geformatteerd, kun je deze aansluiten op een van de USB-poorten van de Amiko A9Z BLU. Als de harde schijf is aangesloten, kun je deze selecteren in het menu "Apps" en vervolgens de bestanden afspelen vanaf de harde schijf.

Het instellen van de geluidsweergave

Je kunt de geluidsweergave op de Amiko A9Z BLU aanpassen om bijvoorbeeld de volume-instellingen te veranderen of om de audio-uitgang te selecteren. Om de geluidsweergave aan te passen, ga je naar het menu "Instellingen" en vervolgens naar "Geluid". Hier kun je verschillende opties selecteren, zoals het volume, de audio-uitgang en het geluidsprofiel. Zorg ervoor dat je de juiste audio-uitgang selecteert om ervoor te zorgen dat de audio naar de juiste speakers of het juiste apparaat wordt gestuurd.

Het gebruiken van een VPN

Een Virtual Private Network (VPN) is een service die je kunt gebruiken om je internetverbinding te beveiligen en om toegang te krijgen tot geografisch beperkte content. Als je een VPN wilt gebruiken op de Amiko A9Z BLU, moet je eerst een VPN-dienst abonneren. Vervolgens moet je de VPN-app installeren op de Amiko A9Z BLU en vervolgens de verbindingsgegevens van de VPN-dienst invoeren. Als je verbonden bent met de VPN, zal al je internetverkeer via de VPN-server worden gestuurd, wat je internetverbinding beveiligt en je toegang geeft tot geografisch beperkte content.

Hoe verhelpt u problemen met de Amiko A9Z BLU IPTV Set Top Box?

Soms kan het voorkomen dat er problemen optreden met de Amiko A9Z BLU IPTV Set Top Box. Hieronder staan enkele veelvoorkomende problemen en hoe deze op te lossen.

  • Problemen met de internetverbinding: Controleer of de ethernetkabel of Wi-Fi-verbinding goed is aangesloten en of uw internetverbinding werkt. Als het probleem aanhoudt, kunt u de Amiko A9Z BLU IPTV Set Top Box resetten door de aan/uit-knop op de achterkant van het apparaat ingedrukt te houden totdat het apparaat uitgeschakeld is. Zet het apparaat vervolgens weer aan om te controleren of het probleem is opgelost.
  • Problemen met het afspelen van multimedia-inhoud: Controleer of de HDMI-kabel goed is aangesloten en of de externe mediaspeler correct is ingesteld. Als het probleem aanhoudt, kunt u proberen de Amiko A9Z BLU IPTV Set Top Box te resetten door de aan/uit-knop op de achterkant van het apparaat ingedrukt te houden totdat het apparaat uitgeschakeld is. Zet het apparaat vervolgens weer aan om te controleren of het probleem is opgelost.
  • Problemen met mytvonline2: Als u problemen heeft met het gebruik van mytvonline2, kunt u proberen de software opnieuw te installeren door naar "Instellingen" te gaan en "Software-update" te selecteren. Volg de instructies op het scherm om mytvonline2 opnieuw te installeren.

Daarnaast kunt u ook proberen de Amiko A9Z BLU IPTV Set Top Box opnieuw op te starten door de aan/uit-knop op de achterkant van het apparaat ingedrukt te houden totdat het apparaat uitgeschakeld is. Zet het apparaat vervolgens weer aan om te controleren of het probleem is opgelost.

Als deze stappen niet helpen, kunt u ook overwegen om de Amiko A9Z BLU IPTV Set Top Box te resetten naar de fabrieksinstellingen. Dit zal alle wijzigingen die u heeft aangebracht in de instellingen van het apparaat verwijderen, dus zorg ervoor dat u eventuele belangrijke gegevens op een andere locatie opslaat voordat u de reset uitvoert. Om de Amiko A9Z BLU IPTV Set Top Box te resetten, gaat u naar "Instellingen" en selecteert u "Systeem-reset". Volg vervolgens de instructies op het scherm om het apparaat te resetten naar de fabrieksinstelling

Als het probleem aanhoudt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice voor verdere hulp.

More articles

Reacties (4)

  • Laatste tijd veel klachten mbt dit device, na het updaten veel problemen. Dit navraag gedaan bij vrienden die ook AmikoA9ZBlu hebben, hier ook al veel problemen en haperingen. Telkens fabrieks instellingen gedaan maar mocht niet baten. Voor de updates waren er geen problemen!!! Gaan nu overstappen naar andere boxen, jammer.

    wietje H
  • Hallo,
    Er vond bij mijn A9Z BLU een software update plaats.
    Hierna gaat het tv scherm continu aan/uit aan/uit aan/uit
    Herkent iemand dit probleem.
    De box heb ik gereset en uit/aan gedaan maar zonder resultaat.
    met vr.gr.
    Ad

    Ad
  • zit hier ook kpnitv op? kan ik er zelf ook apps toevoegen?
    BVD

    fr.switzar
  • Hallo,
    Kunt U mij vertellen, of en zo ja, hoe ik zelf een groep kan aanmaken op de
    Amiko A9Z Blu?
    Met belangstelling zie ik Uw antwoord tegemoet.
    Vriendelijke groeten,
    Henri.

    Henri

Laat een opmerking achter