Amiko A9Z Pro IPTV Set Top Box

Handleiding voor de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box

Dec 18, 2022Önder Ates

Wat is de Amiko A9Z Pro IPTV Set Top Box?

De Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box is een apparaat dat is ontworpen om televisie te kijken via internetprotocol (IPTV). Dit betekent dat in plaats van te kijken naar televisie via een traditionele kabel of satellietverbinding, u kunt kijken naar televisie via een internetverbinding. De Amiko A9Z PRO is voorgeïnstalleerd met mytvonline2, een softwareplatform dat u toegang geeft tot verschillende IPTV-kanalen en -functies.

Hoe maakt u verbinding met internet?

Om verbinding te maken met internet met de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box, heeft u een internetverbinding nodig. U kunt verbinding maken met internet via een ethernetkabel of via een Wi-Fi-verbinding.

Om verbinding te maken via een ethernetkabel, volgt u deze stappen:

  1. Sluit de ethernetkabel aan op de achterkant van de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box en op uw router.
  2. Zet de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box aan met de aan/uit-knop op de achterkant van het apparaat.
  3. Wacht tot het apparaat is opgestart. Als het apparaat verbinding heeft met internet, zal de statuslamp op de achterkant van het apparaat oplichten.

Om verbinding te maken via Wi-Fi, volgt u deze stappen:

  1. Zet de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box aan met de aan/uit-knop op de achterkant van het apparaat.
  2. Wacht tot het apparaat is opgestart.
  3. Ga naar "Instellingen" en selecteer "Netwerk".
  4. Selecteer "Wi-Fi" en volg de instructies op het scherm om verbinding te maken met uw Wi-Fi-netwerk.

Installeren van IPTV-applicaties

Nu dat je de set top box hebt verbonden met het internet, kun je IPTV-applicaties installeren. De Amiko A9Z PRO set top box biedt toegang tot verschillende IPTV-applicaties, zoals IPTV Smarters, Flix IPTV en GSE Smart IPTV. Ga naar het menu "Apps" op het startscherm en selecteer de gewenste IPTV-applicatie om deze te installeren.

Hoe gebruikt u Mytvonline2?

Mytvonline2 is een softwareplatform dat is voorgeïnstalleerd op de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box en dat u toegang geeft tot verschillende IPTV-kanalen en -functies. Om mytvonline2 te gebruiken, volgt u deze stappen:

  1. Zet de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box aan met de aan/uit-knop op de achterkant van het apparaat.
  2. Wacht tot het apparaat is opgestart.
  3. Ga naar "Mytvonline2" op het startscherm van het apparaat.
  4. Volg de instructies op het scherm om in te loggen op Mytvonline2 met uw M3U url.

U kunt nu toegang krijgen tot verschillende IPTV-kanalen en -functies via Mytvonline2. U kunt bijvoorbeeld live televisiekijken, opgenomen programma's bekijken, videostreamingdiensten gebruiken en nog veel meer.

Hoe wijzigt u de instellingen van de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box?

U kunt de instellingen van de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box wijzigen om aan uw persoonlijke voorkeuren te voldoen. Om de instellingen te wijzigen, volgt u deze stappen:

  1. Ga naar "Instellingen" op het startscherm van het apparaat.
  2. Blader door de verschillende instellingen en wijzig deze naar wens. Bijvoorbeeld, u kunt de taal van het apparaat wijzigen, de weergave van de tijd aanpassen, de beeldinstellingen wijzigen en nog veel meer.
  3. Klik op "Opslaan" om de wijzigingen op te slaan.

Hoe gebruikt u de PVR-functie van de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box?

De PVR-functie (Personal Video Recorder) van de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box stelt u in staat om live televisie op te nemen en op te slaan op een externe harde schijf. Dit is handig als u een programma wilt opnemen dat op een ongelegen tijdstip wordt uitgezonden of als u een programma wilt terugkijken dat u gemist heeft.

Om de PVR-functie te gebruiken, volgt u deze stappen:

  1. Sluit een externe harde schijf aan op de USB-poort van de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box.
  2. Ga naar "Instellingen" en selecteer "Opname-instellingen".
  3. Zet de PVR-functie aan en stel de opname-instellingen in naar wens.
  4. Ga naar het programma dat u wilt opnemen en druk op de opname-knop op de afstandsbediening om de opname te starten.
  5. Druk op de opname-knop opnieuw om de opname te stoppen.

Hoe gebruikt u de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box met een externe mediaspeler?

De Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box kan worden gebruikt met een externe mediaspeler, zoals een spelcomputer, om multimedia-inhoud af te spelen op uw televisie. Om de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box te gebruiken met een externe mediaspeler, volgt u deze stappen:

  1. Sluit de externe mediaspeler aan op de HDMI-poort van de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box met een HDMI-kabel.
  2. Zet de externe mediaspeler en de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box aan.
  3. Selecteer de HDMI-ingang op uw televisie waarop de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box is aangesloten.
  4. Gebruik de afstandsbediening van de externe mediaspeler om de multimedia-inhoud af te spelen.

Hoe verhelpt u problemen met de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box?

Soms kan het voorkomen dat er problemen optreden met de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box. Hieronder staan enkele veelvoorkomende problemen en hoe deze op te lossen.

  • Problemen met de internetverbinding: Controleer of de ethernetkabel of Wi-Fi-verbinding goed is aangesloten en of uw internetverbinding werkt. Als het probleem aanhoudt, kunt u de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box resetten door de aan/uit-knop op de achterkant van het apparaat ingedrukt te houden totdat het apparaat uitgeschakeld is. Zet het apparaat vervolgens weer aan om te controleren of het probleem is opgelost.
  • Problemen met het afspelen van multimedia-inhoud: Controleer of de HDMI-kabel goed is aangesloten en of de externe mediaspeler correct is ingesteld. Als het probleem aanhoudt, kunt u proberen de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box te resetten door de aan/uit-knop op de achterkant van het apparaat ingedrukt te houden totdat het apparaat uitgeschakeld is. Zet het apparaat vervolgens weer aan om te controleren of het probleem is opgelost.
  • Problemen met Mytvonline2: Als u problemen heeft met het gebruik van mytvonline2, kunt u proberen de software opnieuw te installeren door naar "Instellingen" te gaan en "Software-update" te selecteren. Volg de instructies op het scherm om mytvonline2 opnieuw te installeren.

Daarnaast kunt u ook proberen de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box opnieuw op te starten door de aan/uit-knop op de achterkant van het apparaat ingedrukt te houden totdat het apparaat uitgeschakeld is. Zet het apparaat vervolgens weer aan om te controleren of het probleem is opgelost.

Als deze stappen niet helpen, kunt u ook overwegen om de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box te resetten naar de fabrieksinstellingen. Dit zal alle wijzigingen die u heeft aangebracht in de instellingen van het apparaat verwijderen, dus zorg ervoor dat u eventuele belangrijke gegevens op een andere locatie opslaat voordat u de reset uitvoert. Om de Amiko A9Z PRO IPTV Set Top Box te resetten, gaat u naar "Instellingen" en selecteert u "Systeem-reset". Volg vervolgens de instructies op het scherm om het apparaat te resetten naar de fabrieksinstelling

Als het probleem aanhoudt, kunt u contact opnemen met onze klantenservice voor verdere hulp.

More articles

Reacties (9)

  • Moet ik het portal 1
    Invullen en met welke namen zijn dat dan

    G.bonhof
  • Ik krijg bij series en films de melding’ play error, try again later’!
    Waar ligt dat aan?

    Kees
  • Hoe krijg ik de sleepstand eraf gaat om een paar uur uit

    Ruud
  • Hoe kan ik een land toevoegen die ik per ongeluk verwijderd heb?

    Suurtje
  • Hoe kan ik mijn toetsenbord tevoorschijn toveren

    Pierre
  • Kan ik de box ook via de telefoon gebruiken.
    Bijvoorbeeld op vakantie.

    Brankaert José
  • Hoe. Haal je een dubbel kanaal weg bijvoorbeeld op uk moties. Cinema 1. 3 keer zelfde hoe haal ik de 2 dubbele weg

    John Resoort
  • Ik moet het uitroepteken intikken, (!) hoe doe ik dat, staat niet op de afstandbediening

    MAvKvA
  • Vraagje: de EPG is leeg. Hoe kan die worden ingeladen met zenders? Gr

    Petie

Laat een opmerking achter